Verbinding omvormer herstellen
Let op! Reset de omvormer alleen bij daglicht! Als het donker is staat de omvormer namelijk in de slaapmodus.
Uw omvormer kan via een Wifi verbinding of met een UTP kabel verbonden zijn aan het netwerk. Afhankelijk van de soort verbinding hebben wij hieronder een stappenplan voor u opgesteld:
Instellen Wifi verbinding SolarEdge omvormer:
Als er in de app of op de portal van SolarEdge geen gegevens en grafieken meer getoond worden kan het zijn dat de internetverbinding van de omvormer hersteld moet worden.
Vaak kan de verbinding hersteld worden door de omvormer te resetten (vorige stap).
Dit werkt niet als er een nieuw modem/router is aangesloten, u gewisseld bent van internetaanbieder of het Wifi wachtwoord gewijzigd is. In dat geval moet u de omvormer opnieuw koppelen met het internet.
In deze handleidingen leest u hoe de internetverbinding van de omvormer hersteld kan worden:
-
SolarEdge met display: Handleiding instellen Wifi SolarEdge omvormer.pdf
-
SolarEdge zonder display zonder app: Handleiding herstellen Wifi SolarEdge HD-wave Displyloos.pdf
-
SolarEdge zonder display via app:
De Solar Edge HD-wave omvormer kan verbonden worden met het internet met de MySolarEdge app:
Android: https://play.google.com/
Na installatie klikt u op het menu-icoon en kiest u 'Inverter Communication'.
Vervolgens scant u de QR-code op de zijkant van de omvormer en volgt u verdere instructies in de app.
Herstellen bekabelde verbinding omvormer:
Als er in de app of op de portal van SolarEdge geen gegevens en grafieken meer getoond worden kan het zijn dat de internetverbinding van de omvormer hersteld moet worden.
Vaak kan de verbinding hersteld worden door de omvormer te resetten (vorige stap).
Helpt dat niet, dan moeten een aantal punten gecontroleerd worden. Er zijn 2 soorten 'bekabelde' verbindingen, namelijk een netwerkkabel (LAN/UTP) of via Powerline-adapters

LAN-aansluiting

Powerline- adapters
Wat is de situatie?
1. Verbonden via een netwerkkabel (LAN/UTP)
2. Verbonden via Powerline-adapters (Internet via het stopcontact)
1. Verbonden via een netwerkkabel (LAN/UTP)
Controleer het volgende:
Is de stekker van de netwerkkabel goed aangesloten op de LAN-poort? (Er branden dan lampjes)
Zo niet, probeer de kabel op een andere poort of probeer een andere kabel uit. Start desnoods
de router/modem een keer opnieuw op. Als het probleem verholpen is zal er na ongeveer 1 uur weer opbrengst
zijn te zien in de app/portal.
2. Verbonden via Powerline-adapters
Werken de Powerline-adapters en zijn de netwerkkabels goed aangesloten?
a. Werken ze niet? Start ze dan opnieuw (volgens de instructies van de fabrikant)
b. Werken ze wel? Dan zit het probleem mogelijk in de omvormer. Reset de omvormer.
Als het probleem verholpen is zie je na ongeveer 1 uur weer opbrengst in de app/portal.
Blijft de foutcode terugkomen?
Neem dan contact met ons op via: 043-608 0377 of meld de stroring via email: info@pheijnens.nl
Wilt u de app voor uw SolarEdge omvormer downloaden?
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.solaredge.homeowner
IOS: https://apps.apple.com/us/app/mysolaredge/id1473952773
Valt de aardlekschakelaar van de zonnepanelen vaak uit?
Neem dan contact met ons op via: 043-608 0377 of meld de stroring via email: info@pheijnens.nl