Resetten SolarEdge omvormer
Let op! Reset de omvormer alleen bij daglicht! Als het donker is staat de omvormer namelijk in de slaapmodus.​
1.
Schakel de omvormer uit met de zwarte aan/uit (DC-) schakelaar op de omvormer. Zie onderstaande afbeelding waar u de knop kunt vinden.
​

2.
Wacht tot de omvormer zichzelf uitgeschakeld heeft, dit duurt ongeveer 1 minuut.
​
3.
Schakel de groep voor de zonnepanelen uit in de meterkast, of schakel de werkschakelaar uit. (Duw de knop van omhoog naar beneden)

Aardlekschakelaar

Werkschakelaar
4.
Schakel de internet-router / modem waar de omvormer mee verbonden is via Wifi of een internetkabel uit en wacht 15 minuten (volg instructies van de internetprovider).
​
5.
Schakel de internet-router / modem weer in en wacht tot deze volledig is opgestart (afhankelijk van provider).
​
6.
Schakel de groep in de meterkast of de werkschakelaar weer in. (Duw de knop van omlaag naar boven )
​
7.
Schakel de omvormer weer in; zet de DC-schakelaar op AAN/ON.
​
De omvormer start nu opnieuw op. Het kan ongeveer 1 uur duren voor er weer grafieken via de app / portal zichtbaar zijn.
​
​
​
Na 1 uur nog geen opwek gegevens in de app/portal?
Probeer dan de verbinding van de omvormer te herstellen via ons stappenplan.
Blijft de foutcode terugkomen?
Neem dan contact met ons op via: 043-608 0377 of meld de stroring via email: info@pheijnens.nl
​
​
Wilt u de app voor uw SolarEdge omvormer downloaden?
Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.solaredge.homeowner
IOS: https://apps.apple.com/us/app/mysolaredge/id1473952773
​
​
Valt de aardlekschakelaar van de zonnepanelen vaak uit?
Neem dan contact met ons op via: 043-608 0377 of meld de stroring via email: info@pheijnens.nl