top of page

Resetten SolarEdge omvormer

Let op! Reset de omvormer alleen bij daglicht! Als het donker is staat de omvormer namelijk in de slaapmodus.​

 

1.

Schakel de omvormer uit met de zwarte aan/uit (DC-) schakelaar op de omvormer. Zie onderstaande afbeelding waar u de knop kunt vinden.

​

SolarEdge_Omvormers_uitknop.png

2.

Wacht tot de omvormer zichzelf uitgeschakeld heeft, dit duurt ongeveer 1 minuut.

​

3.

Schakel de groep voor de zonnepanelen uit in de meterkast, of schakel de werkschakelaar uit. (Duw de knop van omhoog naar beneden)

pvzon-aardlek-groepen-1.png

Aardlekschakelaar

abb-werkschakelaar-on.jpg

Werkschakelaar

4.

Schakel de internet-router / modem waar de omvormer mee verbonden is via Wifi of een internetkabel uit en wacht 15 minuten (volg instructies van de internetprovider). 

​

5.

Schakel de internet-router / modem weer in en wacht tot deze volledig is opgestart (afhankelijk van provider).

​

6.

Schakel de groep in de meterkast of de werkschakelaar weer in. (Duw de knop van omlaag naar boven      )

​

7.

Schakel de omvormer weer in; zet de DC-schakelaar op AAN/ON.

​

De omvormer start nu opnieuw op. Het kan ongeveer 1 uur duren voor er weer grafieken via de app / portal zichtbaar zijn.

​

​

​

Na 1 uur nog geen opwek gegevens in de app/portal?

Probeer dan de verbinding van de omvormer te herstellen via ons stappenplan.

Blijft de foutcode terugkomen?

Neem dan contact met ons op via: 043-608 0377 of meld de stroring via email: info@pheijnens.nl

​

​

Wilt u de app voor uw SolarEdge omvormer downloaden?

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.solaredge.homeowner

IOS: https://apps.apple.com/us/app/mysolaredge/id1473952773

​

​

Valt de aardlekschakelaar van de zonnepanelen vaak uit?

Neem dan contact met ons op via: 043-608 0377 of meld de stroring via email: info@pheijnens.nl

bottom of page