Foutcode? Reset de omvormer

Let op! Reset de omvormer alleen bij daglicht! Als het donker is staat de omvormer namelijk in de slaapmodus.

1. Noteer de foutcode op het display.

2. Schakel de omvormer uit met de zwarte aan/uit (DC-) schakelaar op de omvormer. Zie onderstaande afbeelding waar u de knop kunt vinden.

SolarEdge_Omvormers_uitknop.png

3. Wacht tot de omvormer zichzelf uitgeschakeld heeft, dit duurt ongeveer 1 minuut.

4. Schakel de groep voor de zonnepanelen uit in de meterkast, of schakel de werkschakelaar uit. (Duw de knop van omhoog naar beneden      )

pvzon-aardlek-groepen-1.png
abb-werkschakelaar-on.jpg

Aardlekschakelaar

Werkschakelaar

5. Schakel de internet-router / modem waar de omvormer mee verbonden is via Wifi of een internetkabel uit en wacht 15 minuten (volg instructies van de internetprovider). 

6. Schakel de internet-router / modem weer in en wacht tot deze volledig is opgestart (afhankelijk van provider).

7. Schakel de groep in de meterkast of de werkschakelaar weer in. (Duw de knop van omlaag naar boven      )

8. Schakel de omvormer weer in; zet de DC-schakelaar op AAN/ON.

De omvormer start nu opnieuw op. Het kan ongeveer 1 uur duren voor er weer grafieken via de app / portal zichtbaar zijn.

Na 1 uur nog geen opwek gegevens in de app/portal?

Probeer dan de verbinding van de omvormer te herstellen via ons stappenplan.

Blijft de foutcode terugkomen?

Neem dan contact met ons op via: 043-608 0377 of meld de stroring via email: info@pheijnens.nl

Wilt u de app voor uw SolarEdge omvormer downloaden?

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.solaredge.homeowner

IOS: https://apps.apple.com/us/app/mysolaredge/id1473952773

Valt de aardplekschakelaar van de zonnepanelen vaak uit?

Neem dan contact met ons op via: 043-608 0377 of meld de stroring via email: info@pheijnens.nl